Den riksbekante medierådgivaren och tidigare journalisten Paul Ronge gästade nyligen Gnosjöregionen. Pauls positiva beskrivning av vår region och GnosjoRegion.se:s optimistiska tidning skapat reaktioner på hans blogg.
Här är ett utdrag från Pauls blogg:
Igår fick jag för första gången insupa den rikskända ”Gnosjöandan” på ort och ställe då jag höll jag ett medieseminarium för Marknadsföreningen i Gnosjöregionen.
Det som slog mig var inställningen – långt viktigare än siffrorna och statistiken. 9.500 företagare i Gnosjöregionen är samlade i ett gemensamt nätverk. För några 1000-lappar om året (för medlemskap i GnosjoRegion.se, reds anmärkning) hamnar de högst upp på Googles sökordsoptimeringar när det gäller produkter som är signum för regionens tillverkningsindustri.
Längre ner i bloggen skriver Paul:
Ta en titt på den här tidningen! Den utstrålar optimism och skulle den inte vara så väluppfostrad så skulle den kunna tolkas som ett enda uppstudsigt långfinger mot svensk medias eländesbeskrivningar över det ekonomiska läget i landet. Samtidigt är den ju så otroligt praktisk och promotande för bygdens företag.